GÅ IKKE GLIP AF VORES SENESTE OPLEVELSER, FØLG MED PÅ - FACEBOOK | INSTAGRAM

Portræt

Stefan Bech satster på alle DM afdelingerne, ADAC og EM i 2024

Stefan Bech, Sommer Camp 2023, Aalborg Motor Klub, Dall, MX, Motocross, MX Nyheder, Crossbladet, Motocross Nyheder
Artikel foto: Stefan Bech

Vi har fået os en snak med Aarhus drengen Stefan Bech, som vi har mødt i forskellige sammenhænge i 2023 sæsonen.

Crossbladet har fået en snak med den 30årige Stefan Bech, der har hjemme i Aarhus, hvor han som selvstændig, blandt andet arbejder med Special Montering, der er firmaet, som også ejer Engine & Suspension. Stefan har en fod inde i begge forbund, hvor han som DMCU kører har hjemmebane i Grenå, og som DMU kører har hjemmebane i Randers.

Startede som helt ung

Stefan Bech startede som en 3-4årig, og det var grundet hans far, der havde kørt roadracing, og havde en del med motorsporten at gøre. Dengang startede han i Grenå, og kørte faktisk helt frem til 2012, hvor han kom alvorligt til skade, og blev tunget til en pause.

Genoptog i 2013

Efter en pause med motocross, så prøvede Stefan igen at vende tilbage til sporten i 2013 sæsonen, men han havde blandt andet problemer med at hans hånd sov (der var brækket i 2012), så han måtte simpelthen indstille karrieren, der dog blev noget længere end først forventet.

Væk fra sporten i tre år

Stefan Bech fortæller videre til crossbladet, at tiden hurtigt forsvinder, når man er væk fra sporten, og inden han fik set sig om, så var der gået tre år. Stefan havde dog alle tre år holdt sig i god form, hvilket han altid har gjort, så da hans far, ringede en dag i 2017, og spurgte om han ikke savnede denne sportsgren, måtte han jo erkende, at det gjorde han. Stefan´s far har alle dage været en stor del af motocross, og kørt rundt med Stefan, så det var også noget som han (farmand) savnede.

Stefan Bech, MX, Motocross, Crossbladet, Motocross Nyheder, MX Artikler, Portræt
Artikel foto: Stefan Bech

Ikke set sig tilbage siden 2017

Nu skal vi snart til at skrive 2024, og Stefan Bech har ikke set sig tilbage lige siden, han vendte tilbage til denne motocross verden. Der er sket lidt nye ting med tiden, udover at have rundet de 30, så er der kommet lidt ideer og tanker på bordet, der skal arbejdes videre med.

Husqvarna i 2024

Stefan Bech er kommet med på Engine & Suspension holdet, sammen med en masse gode venner, udenfor banen, og det kan man høre på Stefan, at det er det helt rigtige valg. Her skal Stefan køre sammen med blandt andet Nichlas Bjerregaard, Oliver Dam og Victor Withen.

Ikke ham der går ned i et heat

Når vi snakker motion og fysik, så er det noget Stefan er glad for, og her fortæller han videre, at han har trænet sammen med Victor Withen, de seneste 5-6år, både på, og udenfor banen. Der bliver trænet boksning, med Mads Larsen tre gange om ugen, spinningstimer osv. Her nævnte han også lidt grinende at han også er kendt for “ikke at være den, der går ned i et heat” men om den var møntet på nogen specielt, det spurgte vi ikke nærmere ind til, i samtalen.

Stefan Bech, MX, Motocross, Crossbladet, Motocross Nyheder, MX Artikler, Portræt
Artikel foto: Stefan Bech

2024 planen er delvist på plads

Stefan Bech fortæller videre at han skal køre alle DM afdelingerne i A-MX1, til 2024, og håber på at kan komme til at køre lidt ADAC også, når vi snakker DMU regi. Stefan har nemlig også en lille plan om at han gerne vil køre IMBA EM i DMCU i 2024, så vi må håbe at løbene ikke er på samme tid.

Vil gerne lære fra sig

Crossbladet mødte Stefan Bech på en sommer camp i Aalborg, hvor han var hjælpetræner, og det havde han nu godt styr på. Vi har siden mødt ham i andre sammenhænge, rundt omkring i landet, og det er noget som han gerne selv vil arbejde videre med. Det er bare blevet sværere, for der er mange som allerede laver dette, fortsætter Stefan, men han vil gerne lave mere af det, enten alene eller gennem Engine & Suspension, hvor der også er åbnet nogle døre, der kan gøre det muligt.


 

crossbladet.dk

Tak fordi du læser med på Crossbladet.dk - Du kan læse mere om, hvem "vi" er, samt finde vores kontakt information på siden OM Crossbladet.dk
Back to top button
Crossbladet.dk